E-post i Android
För att lägga upp din e-postadress på din Android mobil behöver du följa nedanstående steg, då skall allt funka...
1. Starta applikationen "E-post".
2. Klicka på menyn(3 streck) uppe till vänster.
3. Klicka på kugghjulet för att komma till inställningar och klicka "Lägg till konto".
4. Välj "Annat".
5. Fyll i din E-postadress och ditt Lösenord. Tryck därefter Logga in.
6. Välj "POP" eller "IMAP". Kom dock ihåg att det alltid ska stå "pop" i pop3-server i det senare steget.
7. Fyll i ditt namn och din E-postadress samt lösenord från dokumentet med användaruppgifter du fått av oss.
Lämna de övriga inställningarna som de är på bilden. Om du får ett felmeddelande att den inte kan finna pop-servern så klicka på säkerhetstyp och välj ingen.
8. Under "Server för utgående e-post" skriver du in samma inloggningsuppgifter som för inkommande e-post.
Fyll även i de andra inställningarna precis som bilden nedan.
9. Tryck på logga in.
10. Klart!
Webbmejl
Fjärrhjälp
"Steg för steg"-guider
Vanligt förekommande frågor
I ditt webbhotellsabonnemang (för dig med egen domän) ingår det att vi hjälper till med denna administration.
Vill ni sköta det själva så är detta naturligtvis inga problem. Kontakta oss och be om inlogg till er kontrollpanel så hjälper vi er igång.
Det gör du genom att logga in på vår webbmail (https://webmail.entos.se) och sedan följa instruktionerna på Autosvar i mejlen för semestermeddelande/
Det är inga konstigheter, kräver dock en del planering (i synnerhet om även mailadresser kopplade till er domän skall flyttas).
Vi hjälper er kostnadsfritt med flytten!
Det är relativt vanligt att nyupplagda mailadresser i iPhone inte kan skicka mail.
Det beror på en otydlig formulering i SMTP-inställningarna.
Där står det att användarnamn och lösenord är frivilliga.
Det är de inte om man vill att det skall funka... Så fyll i dem. 😊
Support
Ring oss på 0510-269 90 för support eller maila support@concil.se.
